Alpha

Kom med dine spørgsmål og diskutér liv, tro og mening i et godt fællesskab.

Det foregår i godt fællesskab med mad og snak, hvor der er plads til dig og dine venners spørgsmål og meninger.

Vi starter d. 14. september kl. 18.30 – 21.00 i Kristuskirken.
De første tre aftener (14. 21. og 28. september) er åbne, så du kan tjekke ud, om det er noget for dig.

Tilmeld dig Alpha her

Kom og prøv det!

Hvad er Alpha?

Alpha er 10 aftener, hvor vi udforsker tro, mening og eksistens sammen. Vi tager udgangspunkt i kristendommen, og undersøger det på en autentisk og åben måde. Der er plads til alle holdninger og meninger – og der er ingen forkerte spørgsmål.

Hvem kan være med?

Alle! Alpha er for alle, der har lyst til at stille de store spørgsmål.

Hvad sker der til Alpha?

Vi begynder med (gratis) mad i en afslappet stemning. Så ser vi et videoklip om aftenens tema, det kan f.eks. være “Hvem er Jesus” eller “Hvordan beder man?” Bagefter bliver vi delt ud i mindre fællesskaber, hvor vi snakker om oplægget.

Må jeg være med, selvom jeg ikke tror på Gud?

Ja, bestemt. Du behøver ikke have en bestemt religiøs overbevisning eller kende til kirke. Til Alpha er der plads til at komme, som du er, og med de tanker du har.

Skal man være med til alle 10 gange?

Du behøver ikke være med til alle aftner, men det er du meget velkommen til. De første tre aftner er åbne for alle.

Alpha bliver arrangeret af København Vineyard, Bethlehemskirken og Byens Valgmenighed.

Tilbage til kalender