Madeleine og Mathias i Ghana med missionsskib

Et besøg af OMs skib i Ghana for 20 år siden, fik en mand til at begynde at dele evangeliet. Nu kommer ca. 900 muslimer hvert år til tro. Læs Madeleine og Mathias fortælling her.

Det har været en vild start på 2022 her ombord på Logos Hope. I julen blev vi ramt af covid-19, hvilket betød fuldstændig nedlukning og 0ver 100 smittede besætningsmedlemmer!
Gudskelov var ingen alvorligt syge, og for os har det været et stort vidnesbyrd, hvordan vi er “kommet igen”.

Da vi endelig fik lov at åbne igen i Tema, Ghana, havde vi fra den 20. jan til den 3. marts:

• 44.100 besøgende ombord
  • 12 forskellige events
  • salg af 90.000 bøger – heraf 26.000 kristne bøger og 6100 bibler

900 muslimer bliver

Noget af det, der virkelig rører os og minder os om, at vi er en del af en større mission, er, når vi kommer i kontakt med folk, der enten som børn eller unge har besøgt et af OM’s skibe på tidligere besøg, og bare har ventet på og glædet sig til, at vi kom igen!

Bliv klogere på OM her
En mand fortalte til et af vores events for besætningen om, hvordan han havde besøgt et af skibene for omkring 20 år siden og under et event var blevet inspireret til at dele evangeliet med de, der ikke har hørt det før.
Efter det besøg ombord begyndte han at dele evangeliet med muslimer i sit lokalområde og startede efterfølgende en organisation, der i dag årligt leder omkring 900 muslimer til Jesus!

Frø bliver plantet

Udover de vidnesbyrd vi hører og folk. der giver deres liv til Jesus, mens vi er i havn, oplever vi ikke altid se resultatet af de frø, som bliver plantet under vores besøg i lokale havne.  Derfor er det virkelig opmuntrende at høre om, hvordan tidligere skibsbesøg har inspireret mennesker til at gå ud i mission! TAK for jeres bidrag ind i det!
Det er sådan en velsignelse at være en del af et arbejde, der rækker ud til mennesker, der enten aldrig har hørt om Jesus før, eller inspireres til at dele ham med dem, som aldrig har hørt om ham.

“Plant løs”

Vi har også lyst at opmuntre jer derhjemme til at ‘”plante løs” i de nabolag, arbejdspladser, fritidsaktiviteter og begivenheder, som I hver især til dagligt befinder jer i. Man ved aldrig, hvor Gud vander og får frøene til at spire.
“Høsten er stor, men arbejderne er få. Bed derfor høstens herre sende flere arbejdere ud til sin høst” Lukasevangeliet kapitel 10, vers 2.

TAK for jeres støtte til at sende os ud for at være en del af det arbejde, som Logos Hope laver. Jeres støtte har helt konkret været til at holde skibet kørende i form af Mathias som dæksofficer og Madeleine i Personaleafdelingen, som er to nødvendige roller for den daglige drift af skibet😊

De kærligste hilsener
Madeleine og Mathias

Støtte til projekter

I Byens Valgmenighed støtter vi sammen Madeleines og Mathias’ tjeneste på missionsskibet Operation Mission.
Det gør vi ved at give 10 pct. af vores indtægter væk hvert år. Pengene går til seks projekter, som menigheden vælger.

Se de fem andre projekter, Byens Valgmenighed støtter.