Nyt projekt: Laundry

På forårsmødet blev mediet og forlaget Laundry valgt som ny modtager af støtte fra Byens Valgmenighed. Bliv klogere på Laundry her.

Laundry er et nichemedie og -forlag, der publicerer, promoverer og giver platform til indhold, der inspirerer til samtale om kristen tro, så det bliver tilgængeligt og relevant i hverdagen.

Samtaler om tro

Hvis man kigger på undersøgelser omkring danskernes forhold til tro – måske særligt de unge – så fylder tro og spiritualitet meget, men det er for de fleste en meget privat ting, samtidig vil mange gerne vide mere og lære mere.
At lytte til og være en del af samtaler om tro, er noget at det, der kan lære os mest om vores egen tro.
Derudover kan det være med til at give sprog for troen, det åndelige møde og de svære ting i livet.

Nysgerrighed og skabelse

Laundry bevæger sig i et spændende felt, hvor der insisteres på, at vi er skabt til skabe.
Her får nysgerrigheden lov til at fylde, mens kunst og kreativitet har en særlig plads, fordi vi tror, det er et sprog hjertet taler. Og hvor mod er nødvendigt, når nye ting prøves af.

Særligt unge skal støttes i modigt at fortælle deres historie og til at skabe ud af deres identitet som værende skabt til at skabe.

En del af YFC

Laundry ledes af Camilla Engrob, og er organiseret under YFC. Det giver Laundry spændende og engagerede samarbejdspartnere og søsterprojekter, mens Camilla har kollegaer at sparre med.

Læs mere om YFC her

Det går pengene til

Støtten fra Byens Valgmenighed skal bruges til udvikling og udgivelse af meget mere online indhold om tro – podcasts og små film.
Og her er der allerede taget de første små skridt på vej mod et samarbejde omkring udgivelser.

Bliv involveret

Du kan engagere dig i Laundry og arbejde med på visionen på følgende måder:

• Tænk med og kom med ideer
  • Vær med til at producere indhold
  • Hjælp udgivelserne på vej ud i verden ved at dele via sociale medier, fortælle andre om det samt anmelde og abonnere på podcasts.

Se de fem andre projekter, Byens Valgmenighed støtter.