Christian Callesen: Tvivl frimodigt og grib ud efter Kristus

Vi skal ikke være bange for tvivlen, men gribe ud efter Kristus og holde fast i fællesskabet.

For mange er tvivl en del af hverdagen, men tvivl er ikke noget at være bange for. Pernille Myhre Kjer deler her sin historie om tvivl, og valgmenighedspræst Christian Callesen prædiker om, hvad Martin Luther lærte os om troens betydning og karakter.

Tekst:
    Romerbrevet kapitel 3, vers 21-24 + vers 27

Denne prædiken er en del af temaet “Bibelen og reformationen”
    I år er det 500 år siden, at Martin Luther gjorde kirken opmærksom på afgørende sandheder i kristendommen, som kirken havde glemt. Sandheden om nåden, friheden, frelsen, bibelens betydning, og at vi alle er lige for Gud. Disse emner vil være i fokus til gudstjenesterne frem til fasten i februar 2018.

Vil du gerne læse (mere) i Bibelen? Så få tips og tricks til bibellæsningen her