TRO, HÅB OG KÆRLIGHED

Prædikenrække om at dele sin tro.

Det mest værdifulde i livet er at kende Jesus. Han giver trøst, fred og kærlighed som ingen anden.
En stor glæde i livet er, når vi får lov at hjælpe andre til at lære Jesus at kende.

Der er i tiden en stor åbenhed for det åndelige og en længsel efter at tale om tro. Mange kendte taler åbent om deres tro. Mange kirker oplever, at folk kommer ind fra gaden for at få stillet en åndelig sult.

Derfor vil vi den 30/6, 11/8 og 25/8 prædike om, hvordan vi kan tale om tro. For nogle er det naturligt, for andre er det udfordrende. Efter vi har haft 3 prædikener om, hvordan vi kan tale med andre om vores tro, vil vi have 4 gudstjeneste, hvor vi opmuntrer til, at man inviterer venner med til gudstjenesten.

Vi starte med en høstgudstjenesten den 8/9 for voksne og børn. Derefter har vi 3 prædikerne om tro, håb og kærlighed den 8/9, 29/9 og 13/10. Vi vil gerne gøre det nemt at sige “Kom og se!”

Prædikenrækken om at tale om tro falder sammen med, at der den 15. september bliver lanceret en ny hjemmeside, som kan hjælpe os til at tale om tro med vores venner. Hjemmesiden ladostaleomtro.dk og er resultatet af et meget bredt samarbejde i det kirkelige landskab. Hjemmesiden er startet, da flere og flere danskere er nysgerrige på tro og behovet for at tale om tro vokser. Kig på hjemmesiden og se en video med med en ven. Det kan sikkert være med til at starte en spændende samtale om tro.