“Samarbejde tæt sammen med Helligånden i Jesu navn”

Refleksioner fra konferencen At Elske Fra Hjertet

Hvert år i september holder Areopagos/I Mesterens Lys, Byens Valgmenighed, Bethlehemskirken og Amagerbro Frikirke konference At Elske Fra Hjertet.

Læs forbeder Gunna Lunds refleksioner:

En særlig situation

“Det var en stor glæde, at opleve Linn Button undervise, efter vidunderlig lovsang/musik, og bagefter indbyde alle til forbøn.
Som forbeder modtog jeg selv den ene gang forbøn først og oplevede velsignelsen derved, for bagefter at betjene andre med forbøn. Jeg blev fyldt med glæde og taknemmelighed, idet jeg fandt, det i den situation, var den rigtige rækkefølge. Jeg oplevede det, som at have en kurv af rigdom at dele ud af, for jeg vidste at Jesus var giveren, tilstede med sit vidunderlige nærvær.
Jeg følte en dyb glæde og stor ærbødighed ved at samarbejde tæt sammen med Helligånden i Jesu navn om de dybe behov og længsler, mennesker fortalte om og lukkede op for.”

Udbytte

“At deltage som modtager og giver af forbøn i forbindelse med
undervisningen, gav mig en dybere indsigt i nødvendigheden af at
stille sig selv til rådighed for Helligåndens helbredende kraft og forløsning. Det er ligeså stor en velsignelse at modtage forbøn som at give forbøn.
Dyb fred, glæde og frihed i hjertet var følgen af at være i Guds helbredende nærhed.”

Berøring

“Under forbøn og – efter tilladelse – med håndspålæggelse oplevede jeg reaktioner i form af tårer, smil, dybe suk og afspænding i hele kroppen. Helligånden kender problemerne og har løsningen. Han udfører i Jesu navn, hvad der bedes om og sukkes efter. Der er lægedom og velsignelse ved at bede om hvad som helst, for Jesus hører altid bønnen og besvarer den efter Hans vilje til velsignelse for os.
Der var en glædens og kærlighedens ånd tilstede, som berørte mange.”

Refleksioner af Gunna Lund

Læs mere her.