SommerOase, hvad er det liiige det er?

SommerOase kirkelejr for alle generation med ca. 3.000 deltagere.

Igen i år, er der SommerOase i uge 29.

Men måske har du aldrig hørt om SommerOase, eller måske har du hørt ordet blive nævnt, uden egentlig at vide, hvad det er.

SommerOase er camping for alle aldre. Kirker fra hele landet mødes hvert år for at få undervisning, synge og have fællesskab. Og der er særskiltet program for alle aldre.

Det er DanskOase, der står bage SommerOase. DanskOase er et netværk af kirker og præster, der arbejder for fornyelse i kirken ud fra Folkekirkens evangelisk-lutherske grundlag. Byens Valgmenighed er en kirke i DanskOases netværk.

Vi er ca. 100 fra Byens Valgmenighed, der tager på SommerOase hvert år. Og vi håber, at du også vil med i år.
På SommerOase er der forskellige camps man kan ligge i, og Byens Valgmenighed har også en camp.

Benedictes oplevelse af SommerOase

“Personligt har jeg kun været på SommerOase én gang, så det er min anden gang i år. Første gang var jeg lidt nervøs inden, spændt på, hvad jeg kunne forvente og om hvem jeg lige skulle hænge ud med, for jeg kendte ikke mange. Jeg oplevede et virkelig åbent fællesskab, hvor jeg nemt lærte mange søde mennesker at kende og havde mange gode snakke. Så jeg glæder mig meget til at tage med en hel uge i år. Og vil meget gerne hjælpe med at byde dig velkommen.”

Du er meget velkommen til at ligge i Byens Valgmenigheds camp.
Det er en god måde, at lære folk bedre at kende og i år laver vi maden til fællesspisning sammen.
Hvis du kunne tænke dig det eller tænke dig at høre lidt mere om SommerOase, så er du meget velkommen til at skrive til mig på: Blj@byensvalgmenighed.dk

Meld dig til her!
Hvis økonomien er en udfordring, så skriv også til os, vi vil meget gerne hjælpe, så du også kan komme med.

Rigtig god sommer, håber vi ses på SommerOase :)