Lær vores menighedsråd at kende

De næste måneder vil nogle af menighedsrådets medlemmer fortælle lidt om dem selv, og deres arbejde i menighedsrådet (MR).

Menighedsrådet har det overordnede ansvar for BVM og vælges hvert år til Årsmødet. MR mødes 6-7 gange i løbet af året og diskuterer udvalgte emner og lægger strategier for hvordan BVM fortsat kalder mennesker til tro, discipelskab og tjeneste for Gudsriget.

Mød Rie

“Jeg har været en del af MR i denne omgang i 2,5 år. Jeg er gift med Kasper og har 3 skønne børn på mellem 11 og 18 år. Vi bor i Vanløse. Jeg er sociolog, bevægelsesentusiast, Youtuber, foredragsholder, forfatter samt grundlægger af CrossYoga.”

Hvorfor har du valgt at sidde i Menighedsrådet?

“Jeg har arbejdet med ledelse af frivillige i mange år, men det jeg brænder mest for er, at se mennesker møde Guds kærlighed. Når jeg sidder i MR er det for at bære dette med ind i kirkens arbejde – både i forhold til aktiviteter men også i den måde vi taler på f.eks til gudstjenester. Jeg er også med i MR fordi jeg synes det er spændende, at være i maskinrummet og have indflydelse på kirkens fremtid”

Hvad længes du efter at se mere af i BVM?

“Jeg drømmer om at se flere mennesker, som er nye i troen eller på vej ind i den. Jeg drømmer om gudstjenester, som udfordre og opmuntre på én gang. Jeg drømmer om, at vi tør eksperimentere med form og format, sådan at vi ikke gør som vi plejer, fordi vi ikke tør andet eller ikke ved bedre. Jeg drømmer om at vi slipper den indre perfektionist og at alle byder ind med det de kan og er uden at være bange for ikke at slå til eller være god nok.”

Skal du være en del af MR?

I år skal der vælges to nye medlemmer og to suppleanter til MR. Derfor har vi brug for at du overvejer om du skal være med.

Hvis du gerne vil vide mere, så tag endelig fat i et af medlemmerne: https://byensvalgmenighed.dk/hvem-er-vi/