Ny formand i menighedsrådet

Et par ord fra vores nye menighedsrådsformand.

Anika Follmann Kammadanam er den nye formand for menighedsrådet i Byens valgmenighed.
Hun er gift med Kris og har Asta på 1 år. Bor på Nørrebro. Er projektleder. Har været med i MR siden november 2021.

Hvorfor har du taget posten som formand?

“Jeg har sagt ja til at være formand, fordi jeg gerne vil være med til at skubbe på næste sæson I Byens Valgmenighed. Vi har over en årrække oplevet stabilitet og kontinuitet og står et sted, hvor vi som kirke og fællesskab har mulighed for at række ud og mulighed for at tænke nyt. Jeg brænder for, at Byens Valgmenighed bliver ved med at være en aktuel kirke for både børn, unge og voksne, og jeg er optaget af, at vi som fællesskab vokser tættere på Gud og når længere ud til Københavnerne.”

Hvad arbejder I med i Menighedsrådet?

“I menighedsrådet har vi fokus på at skabe gode strukturer og gennemsigtighed i vores arbejde. Vi er optaget af “at komme op i helikopteren”, så vi i samarbejde med staben kan sætte konkrete mål og arbejde strategisk med menighedens indsatsområder.

I foråret har vi et særligt fokus på at igangsætte initiativer, der skal tilgodese vores unge. Herunder at skabe fællesskab på tværs af generationer. På næste menighedsrådsmøde i marts, forårsmødet i april og på menighedsrådet og stabens døgnmøde i juni, arbejder vi konkret med dette område.”