Lær vores menighedsråd at kende

De næste måneder vil nogle af menighedsrådets medlemmer fortælle lidt om dem selv, og deres arbejde i menighedsrådet (MR).

Menighedsrådet har det overordnede ansvar for BVM og vælges hvert år til Årsmødet. MR mødes 6-7 gange i løbet af året og diskuterer udvalgte emner og lægger strategier for hvordan BVM fortsat kalder mennesker til tro, discipelskab og tjeneste for Gudsriget.

Mød Signe Danø

Signe har siddet i MR i snart 4 år og har både været næstformand og formand i noget af tiden.

Hvorfor har du valgt at sidde i Menighedsrådet?

“Jeg blev opfordret til at gå ind som næstformand for at blive “lært op” til formandsposten, og kunne se, at der var nogle forhold, jeg med min trosmæssige og professionelle baggrund havde den rette profil til at gå ind i som sådan.”

Hvad længes du efter at se mere af i BVM?

“Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vi kommer endnu mere ud af den “landsbymentalitet” og indforståethed, der kan herske, når mennesker med stort set samme baggrund kommer sammen, og som, uanset hvad man ønsker, hurtigt kan virke som et lukket fællesskab omkring ensartede værdier og vaner for andre. Jeg længes efter at se endnu mere åbenhed, endnu mere udfordring af forudindtagetheder, vaner og traditioner, og at BVM skal være et sted, hvor der føles lige så højt til loftet som hos Gud, altså at man føler sig rummet med alt det man nu engang kommer med. Samtidig med en stærk forkyndelse af Guds kærlighed og troens mirakel, som vi fortsat skal turde stå klippefast på i en tid og et samfund, hvor menneskers kristne tro vakler.”

Skal du være en del af MR?

I år skal der vælges to nye medlemmer og to suppleanter til MR. Derfor har vi brug for at du overvejer om du skal være med.

Hvis du gerne vil vide mere, så tag endelig fat i et af medlemmerne: https://byensvalgmenighed.dk/hvem-er-vi/